I na drobnostech záleží

09.05.2024, Václav Lang

Vybíráme přitažlivý design pro svůj web. Písma, barvy, rozvržení... to vše rozhoduje o úspěchu a neúspěchu vašeho digitálního projektu. Pojďte se s námi ponořit do tajů webového designu.

Jaký design zvolit pro svůj web?


Ne náhodou si McDonald’s zvolil pro svou vizuální identitu červenou a žlutou barvu. Je prokázáno, že právě tyto dvě barvy v lidech podporují chuť k jídlu. Barvy nás totiž ovlivňují mnohem více, než by se mohlo na první pohled zdát. A podobné je to i s ostatními prvky designu vašich webových stránek či aplikací.

Jako NITTIN jsme pro vás připravili průvodce, díky kterému nezapomenete při formování svých požadavků ani na ten nejmenší detail, jenž ve výsledku může rozhodnout o úspěchu či neúspěchu projektu.

Správně zvolený design může ovlivnit dojem uživatelů vašich stránek nebo appky a jejich následné chování.

obr_4

Jak vybrat správný font písma?


Fontů a odstínů je nekonečné množství, tak jako účelů jejich použití. Proto byste měli jejich výběru věnovat svůj čas. Tak třeba u fntů zjistíte, že drobnosti, jako je písmo s patkou či bez patky zásadně rozhodne o míře formálnosti prostředí. Asi každý na první pohled rozezná, že web používající font Times New Roman působí vážněji než cokoli napsané Comic Sansem. Je potřeba přizpůsobit písmo obsahu, neboť kdybyste naopak pro seriózní obsah použili „hravé“ písmo, působilo by to chaoticky, neprofesionálně a rozhodně by to nebudilo důvěru. Nebo by naopak příliš „vážný“ tón písma zcela rozbil strukturu lehkomyslněji laděného webu.

Tzv. patku v písmařství označujeme jako „serif“ a obecně se dá říct, že její přítomnost podtrhuje seriózní a vážnější vyznění. Pro takové účely můžeme doporučit písma typu Times či Georgia a jejich odvozeniny. Jsou tradiční a mohou být vhodné pro zpravodajské weby nebo akademické stránky.

Naopak bezpatkové fonty, jako jsou například Arial, Helvetica nebo Roboto, jsou čisté, snadno čitelné a moderní. Proto jsou vhodné pro jakékoli méně formální webové stránky nebo aplikace.

Dále existují různé kreativní fonty – od psaného písma přes vyložené šílenosti připomínající nápisy punkových nebo metalových kapel. S jejich použitím opatrně. Můžou se zdát na první pohled zajímavé a pozornost poutající, ale v první řadě by mělo jít opět o čtenářský, potažmo uživatelský zážitek. Pokud se chystáte publikovat texty, volte raději klasická jednoduchá písma, u jejichž čtení se příjemce neunaví.

Jak vybrat správnou barvu pro svůj web?


S tím souvisí také výběr barev. Nejde jen o to, že by užitá barevná paleta měla reprezentovat váš brand, ale také o to, aby na obrazovkách byla dobře čitelná. Ujistěte se, že text a pozadí mají dostatečný kontrast, v opačném případě může být takové prostředí pro uživatele nekomfortní. Omezte paletu barev na klíčové barvy, které reprezentují váš brand. Méně je někdy více.

Myslete na to, že barevná schémata mohou ovlivnit náladu uživatelů. Například modrá může evokovat důvěru a profesionálnost, zatímco červená může znamenat vášeň nebo naléhavost.

Symbolika barev


Červená: Může znamenat vášeň, lásku nebo naléhavost. Také je často spojována s chutí k jídlu a podněcuje chuť.

Žlutá: Reprezentuje radost, štěstí a energii. Může být vhodná pro weby nebo aplikace, které chtějí vyzdvihnout pozitivní aspekty.

Zelená: Symbolizuje přírodu, zdraví a udržitelnost. Vhodná pro weby týkající se ekologie nebo wellness.

Modrá: Evokuje důvěru, klid a profesionalitu. Často se používá v oblasti financí a zdravotnictví.

Fialová: Může znamenat luxus, království a mystiku. Je často využívána ve světě módy a kosmetiky.

Černá: Značí eleganci a sílu.

Pamatujte, že výběr fontů a barev by měl být v souladu s cílem a poselstvím vašeho webu nebo aplikace, a měl by zohledňovat potřeby vaší cílové skupiny. Nejdůležitější je, aby design přispíval k celkové uživatelské zkušenosti a usnadňoval navigaci na vašich stránkách.

Rozvržení


U rozvržení webu záleží na tom, kam chcete upřít pozornost uživatele a jaký dojem by si měl ze své návštěvy odnést. Rozhodně by stránka neměla působit chaoticky nebo příliš nahuštěně. Takové rozvržení vyvolává spíše stres. Člověk by se měl na webu cítit uvolněně, příjemně a měl by mít chuť se vracet.

Máte nápad? Kontaktujte nás


Pokud už víte, že byste rádi některý z těchto námětů převedli do reality, neváhejte se na nás obrátit. V NITTINu stavíme webu pro velké firmy s globálním dopadem, ale i pro jednotlivce. Naší specializací jsou platformy Strapi a Kentico, ale nebráníme se ani customizovaným řešením.

Rádi s vámi probereme vaše nápady třeba u kávy. Stačí se nám ozvat prostřednictvím našeho formuláře níže. 

Hledáte partnera pro svůj projekt nebo máte nějakou otázku?

Napište nám, rádi se s vámi potkáme nebo vám zavoláme.

Kontaktní údaje

+420 777 725 675
obchod@nittin.cz
NITTIN s.r.o.
Branická 26/43
147 00 Praha 4
IČO: 06947743
DIČ: CZ06947743

Nastavení cookies

Tato stránka používá cookies.