28.08.2024, Pavel Hess
Přecházíte od jiného dodavatele? V NITTINu zajistíme kontinuitu vašeho Kentico projektu
Ať už je za tím nevyhovující spolupráce, nebo změna strategie, někdy může nastat okamžik, kdy firma či jednotlivec musí uprostřed rozjetého vývoje změnit dodavatele softwaru. Coby specialisté na systémy Kentico máme v NITTINu bohaté zkušenosti s dotahováním již započatých zadání na této platformě a rádi se s vámi o ně podělíme.
Převzetí projektu postaveného na platformě Kentico představuje mnohem víc než jen technický přesun kódu a dat. Je to komplexní proces, který zahrnuje technické, byznysové i personální aspekty. Abychom zajistili kontinuitu a hladký přechod v něco, co bude nejen dobře vypadat, ale také bezchybně fungovat, řídíme se několika klíčovými zásadami:
Jednou z podstatných ingrediencí pro úspěšné dotažení rozběhnutého projektu je „revize“ stávajícího technického stavu zakázky. Tedy podrobení zdrojového kódu hloubkové kontrole. V NITTINu provedeme pečlivou analýzu. Mimo jiné i proto, abychom zajistili, že projekt v našem prostředí hladce poběží.
Zaměříme se také na audit toho, které standardní funkcionality platformy Kentico byly využity a kde se naopak prováděly vlastní, tzn. „custom“ úpravy. Nejrůznější rozšíření na míru mohou být totiž pro funkčnost technologického řešení zásadní.
Nezbytnou součástí počáteční technické analýzy je také určení verze systému Kentico, na které projekt běží. Podle toho následně plánujeme optimální postup při rozvoji a modernizaci projektu. Umíme si poradit i s případným přechodem na vyšší verzi systému.
Pečlivé prozkoumání stávajícího stavu vede k vytvoření solidního a stabilního základu pro další budování v NITTINu. Naopak selhání v kvalitě kódu a použitých technologiích by mohlo skončit nečekanými náklady a problémy v budoucnu.
Vedle technické analýzy je potřeba podívat se na zadání také z pohledu administrativy. Zásadní je stanovit si s klientem hodnoty a cíle, které má výsledný produkt splňovat. V tomto bodě pečlivě studujeme dostupnou dokumentaci a diskutujeme s klientem. Snažíme se, aby si obě strany ujasnily, jaké jsou hlavní důvody vzniku projektu a jaké jeho směřování.
Součástí tohoto kroku je také ověření efektivity stávajících procesů z pohledu tvrdých dat. Zajímají nás klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) nebo návratnost investic (ROI). Díky tomu identifikujeme oblasti, které vyžadují optimalizaci, a zajistíme, aby byl projekt maximálně efektivní a přínosný pro klienta.
K tomu, aby výše popsané kroky fungovaly, je nezbytné i personální nastavení. Ve svém přístupu sázíme na otevřenou komunikaci a jasné nastavení očekávání. S klientem se snažíme zejména na začátku úzce spolupracovat, tak abychom se podrobně seznámili s projektem a jeho specifiky. Poté přinášíme vlastní nápady a zlepšení, jež mají projekt úspěšně nasměrovat ke zdárnému výsledku.
Efektivní předání znalostí je tudíž klíčovou součástí procesu převzetí stávajícího projektu naší společností. Už jen proto, že na straně klienta mnohdy nebývá za celý projekt odpovědná jediná osoba, což může v důsledku vést ke zpožděním či nedorozuměním.
Převzetí již započatého Kentico projektu je složitý proces, vyžadující plné nasazení. Není však nesplnitelný, což jsme prokázali v mnoha zadáních od nejrůznějších klientů.
Pakliže o změně dodavatele přemýšlíte, rádi vám s ní pomůžeme. Pravděpodobně už jste do svého rozběhnutého projektu investovali vedle času a energie také nemalé finanční prostředky a nebylo by efektivní začínat zase od nuly. V NITTINu vám rádi pomůžeme zajistit kontinuitu započaté práce a dosáhnout kýžených výsledků.
V naší společnosti ctíme otevřenou komunikaci s klientem, stejně jako důkladné technické i netechnické analýzy a následné prvotřídní řešení opřené o naše bohaté zkušenosti s platformou Kentico. Dbáme na profesionální, ale vstřícný přístup ke klientovi. Věříme, že společně dokážeme efektivně obnovit vaše již započaté projekty a dovést je úspěšně do cíle.
Napište nám, rádi se s vámi potkáme nebo vám zavoláme.